Mohaha. Sitter nu på universitetet i väntan på handledning 13.oo. Vid 11 var jag på anställningsintervju och jag kan bara skratta åt det. Herregud vad företag kan lyckas vrida och vända på ett arbetes innebörd, ord och situationer. Ja, jag har ett jobb om jag vill ha. 13.oo på söndag är det utbildning. Behöver jag säga att jag inte är intresserad?

Bestämde mig i samma sekund som jag gick in genom dörren. Vilken arbetsmiljö, huu. Jag fick rysningar! Anställningsintervju? Jag skrev på ett papper med frågor och sen var jobbet i princip mitt (efter att jag fått höra lite om företaget, arbetstider och lönesättning - på min begäran).

Det känns förjävligt att yttra sig såhär i denna lågkonja, men jag skulle vilja påstå att det finns gränser.
Jag är inte desperat just nu, tack och lov. Men jag kanske befinner mig i den situationen om några månader, så jag ska väl vara försiktig med att spy galla över det hela.

- Äsch, det gäller att fortsätta söka med öppna sinnen. Det är som med kläder - man vet aldrig riktigt hur plagget faktiskt ser ut förrän man sett det på. För jäkla dålig liknelse, men du förstår vad jag menar?


Kommentarer
Postat av: linda

hej underbara emmzy jag har skaffat mig en ny blogg så nu kan jag både kommentera och hålla kontakten med dig igen.. kramelikram saknar dig massor..

2010-01-15 @ 06:52:34
URL: http://barailindashuvud.blogspot.com/
Postat av: Ida [Foto] TÄVLA OM ATT BLI VECKANS BLOGG !

Hej, var med och tävla oma tt bli veckans blogg !

för att vara med och tävla i min blogg tävling måste du lägga upp ett inlägg om att du är med och tävla på min blogg + att du måste kommentera på min blogg ! :D

Puss !

2010-09-08 @ 16:21:14
URL: http://fotoinfokus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0