Förresten.. Jag glömde gratta min fina syster på 20-årsdagen. Ja, jag ringde henne förstås, men på bloggen menar jag. Alla som fyller 20 år och får gå på systemet måste ju bli offentligt grattade.

I och för sig är kanske inte systemet det mest primära för en nybliven mamma, men jodå, hon var där på sin födelsedag för att köpa bärs till släktkalaset på kvällen. Och eftersom hon inte ammar tar hon sig ett glas lite då och då. Så systemålder - välkommen ;)

När jag kom att tänka på att hon fyllde just 20 så fick jag tänka både en och två gånger. Det känns som om hon var där för längesen. Så har jag aldrig tänkt förut och alla tårar jag grät när hon blev gravid och "var alldeles för liten" beskriver det där mer än väl. Men så helt plötsligt, när hon är som vilken annan mamma som helst, med en massa ansvar, babysim och öppna förskolan, husletande (väldigt kräset dessutom) så känns det som om hon har varit vuxen hur länge som helst.

Jag är så otroligt stolt över henne - min fina lilla lillasyster som plötsligt blev stor.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack, älskade syster!

2009-10-08 @ 12:08:20
URL: http://johannamarieolsson.blogg.se/
Postat av: Johanna Sis.

Absolut!! vore jättemysigt. :) Vi har inte planerat något alls, då du kommer hem, eftersom vi tänkt att vi ska träffa dig så mycket som möjligt! :) Förutom på lördagkvällen då, men då ska ju ni ändå ha Noah. :) Längtar tills du kommer hem!

2009-10-08 @ 14:01:24
URL: http://johannamarieolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0