Allvaret har börjat. Det är uppsatsdag nummer 1 och här sitter jag och skriver en blogg och ska snart gå till tvättstugan och hämta tvätten jag hängde dit runt 8 imorse. Katastrof! Vad håller jag på med? Blogga, tvätta?

Njae, det är inte helt lätt att sätta igång med uppsatsen på riktigt. Men nog har jag börjat alltid. I ett dokument finns nu nerpräntat en rad kategorier som jag ska ta mig igenom under dessa veckor; kvinnojourens roll, arbetet med kvinnan, kvinnojourens relation till rättsväsendet och andra aktörer. Tja, dessa är huvudrubrikerna. Än så länge alltså.

Nu ska jag göra mig en kopp kaffe och fortsätta rada upp liknande kategorier med dess underrubriker, sedan ska jag ta högen med böcker och systematiskt gå igenom dem för att ta reda på hur de kan komma till användning inom respektive kategori.

Det blir en lång dag. Bye bye bloggen, bye bye tvättstugan. Hej kaffe!

Kommentarer
Postat av: Lene

Vad skönt att det löste sig med mejlen! Man blir ju helt handikappad när sånt händer...

Kram

2009-10-26 @ 12:32:49
URL: http://lenesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0