... Ja, något fint väder har det inte varit på länge nu. Sol och kall höst, tack!
Dagen har spenderats på jouren då vi hade sopplunch för en rad inbjudna kontakter. Jag stod i köket och öste upp soppa och hann inte säga mycket mer till gästerna än hej, välkommen och varsågod. Men trevligt är det alltid med sådana initiativ!

När jag kom hem lagade jag en mycket god och enkel fisksoppa. Lite klumpigt att skriva soppa på matlistan samma dag som det vankades sopplunch på jouren kan tyckas. Jag kom inte på detta förrän jag kom hem, men då var fisken redan tinad och den smakade gott iallafall!

Imorgon är det dags för studier på biblioteket. Jag måste ju se till att komma igång nu och jag är ingen hemma-pluggis, det finns ju så mycket annat viktigt att göra hemma, hmpf..

Det jobbiga är att det enda skrivna ordet jag kan tänka på just nu är suget efter att påbörja en bok. Varje gång jag börjar läsa en ny, tänker jag på hur otroligt gärna jag skulle vilja skriva en själv. Igår kunde jag inte ens somna för att jag låg och tänkte på min egen framtida deckare (för jag misstänker att det blir en sådan).
Jag vågar inte påbörja en, detta eftersom jag känner på mig att jag inte kommer kunna koncentrera mig på någonting annat om jag väl börjar. Nej, jag längtar efter en lång varm sommar i en liten stuga på västkusten, där jag bara kan koncentrera mig på min bok. Läskigt pirrande tanke - läskigt långt bort. Eller?


Kommentarer
Postat av: helena

jag drömmer med om att skriva en bok i en liten stuga vid en insjö någonstans i Svea rike.

2009-11-18 @ 21:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0