Det var inte igår - det var nästan en månad sen!

Vad händer då? Tja, inte mycket mer än vanligt! Eftersom en månad gått, så orkar jag förstås inte berätta om allt som hänt oavsett om det är mycket eller lite. Därför får det bli såhär: Jag har umgåtts med nära och kära, sagt hejdå till min fina farmor, gjort grymma tentor, haft sköna vårdagar i solen och sluppit betala hos tandläkaren, tränat, haft stort shoppingbegär, oroat mig för min lillasyster med tillhörande (?) bebis, längtat efter bebisen och ja, pluggat!
Det är nog så det känns att twittra, förutom att man twittrar typ 1 gång i minuten istället för 1 gång i månaden.

I veckan har vi antropologer haft uppsats-start! Det känns läskigt och precis som alltid är det segt i början, även om det är roligt också. Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag har iallafall valt att beskriva hur man kan applicera ritual-teorier på svenska vardagsproblem. Mycket mer ingående än så kan jag tyvärr inte förklara det ännu. Detta eftersom jag inte vet riktigt själv. Det återstår att se!

Min bebisbärande lillasyster har 29 dagar till beräknat datum. I en veckas tid har hon legat på förlossningen, med diverse åkommor som riskerat både hennes och bebisens hälsa. Mediciner, sträng vila och till och med förberedelser för akutsnitt har det varit. Jag har alltså varit orolig konstant i en vecka. Men idag på morgonen kom hon (dom) hem igen, då de ansåg att läget är stabilt igen. Fortsatt sträng vila blir det dock, och frågan är om bebis verkligen orkar vänta med att komma ut till utsatt datum. Kanske blir det en maj-bebis ändå!




Nu går jag runt och pysslar om hemmet, vattnar blommor, dammtorkar och bäddar. Ute regnar det och det enda som lockar är en kopp te med flädersmak och de sista 50 sidorna i Mari Jungstedts bok Den du inte ser. Boken är grymt bra!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster.

Vad du är söt! :) Tur är att vi ändå ska till Bm imorgon och kolla allt igen. Känns tryggt och skönt. Det är så otroligt skönt att vara hemma igen... Och jag hoppas verkligen att bebis vill komma tidigare. Nu hade tillexempel varit passande. :) Skönt att du inte behöver gå på helspänn nu i alla fall. :) Hör av dig om det är något! <3

2009-05-06 @ 16:43:09
URL: http://johannamarieolsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Heeej min älskade Emmzy shit vad jag saknar dig. Och oj vad längesedan jag var inne här, farmor (beklagar och kramar om) Johanna (hjälp håller alla tummar och tår) och så allt du har för dig. Jag saknar dig så mycket. Har haft en överjävlig vår.. vill inte skriva om det här men... otrohet.. barnen ska bo mer hos oss nu, självmord och övermycket jobb har lett till att barnen och jag kommer dra på en semester en vecka till turkiet.. lust att hänga på?? inte martin som varit otrogen lika bra att förtydliga.. men han är massor på sjön.. ring nån kväll..pussar

2009-05-06 @ 18:45:52
URL: http://lindaheltenkeltigen.blogspot.com
Postat av: Anonym

har full förståelse hjärtat men hör av dig när du väl är hemma så måste vi få till en vinkväll.. hoppas jag du me vill satt och titta på gamla bilder på dig och mig och barnen och sommaren i mattias lägenhet.. vinkvällarna på olearys.. mys

2009-05-06 @ 19:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0