Vilken solig och mycket, mycket härlig fredag! Trots att jag inte kan påstå att min helg kommer bli ledig, så är det ändå en speciell känsla när fredagen kommer. Dessutom är det soligt och varmt!

Det var tufft att gå upp imorse, men det var ord och inga visor (tur att jag oftast är bestämd mot mig själv). En tallrik gröt och en utläst tidning senare tog jag tag i lite fix och trix med uppsatsen, som jag skickade till min handledare för sista gången innan den slutliga inlämningen som är på måndag. Jag gillar henne skarpt och hon är grymt bra på att vara konstruktiv i sin kritik. Jag fick fina ord kring det jag skrivit, men blev också tipsad om att föra in en del saker jag inte tänkt på. Detta kommer säkert inte ta särskilt lång tid, men jag fick litegrann att fundera på.

Efteråt inhandlades dagens Aftonbladet och Klick! och fick tillsammans med min utskrivna uppsats bli sysslan i solen ute på gräsmattan. Skönt!

Det blir tidig middag idag eftersom Jennifer och hennes mor hämtar upp oss innan fem. Då bär det av hem till henne för en öl på uteplatsen. Fubbiga Jennifer bor i ett stort, gräddigt hus uppe på kullen, vilket innebär att hon har en riktig trädgård. Hon bor visserligen i källaren och delar trädgården med andra, men det är lik förbaskat en tomt och hennes lägenhet är sjukt mysig. Det jag ville säga med detta var, att det kan inte bli bättre än en öl på hennes uteplats en så härlig sommardag som denna!

Vid 19-tiden ska vi gå ner till Harry´s för melodikryss! Mysig fredag - som vanligt!

Imorgon blir det plugg och slapp och förhoppningsvis lite sol även då. Picknik kanske, om vädret tillåter och tiden räcker till! Söndagen måste också, till fullo antar jag, innehålla plugg. Då gäller det helt enkelt att köra stenhårt!

För övrigt är jag fortfarande helt berusad och till viss del oförstående kring det faktum att jag faktiskt har en systerson som är helt ljuvlig. Jag kommer nog inte förstå det förrän jag får träffa honom - om 9 långa dagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0