Studiepaus igen. Eftersom solen lockade mer i morse än mina många böcker om ritualer, så sitter jag här nu istället. Det känns helt okej eftersom jag unnade mig lite ledighet under dagen. Jag pluggar oftast inte på kvällar utan kör järnet dagtid, så gott det går förstås, ibland går det inte att slippa undan.

Skulle vädret bli toppen nu, tror jag dock att jag får ändra litegrann på mina rutiner. Eftersom jag bara skulle sitta och drömma mig ut, så skulle det inte bli bra iallafall. Vi får se, kanske fortsätter vädret vara lika opålitligt som det hittills varit, och då är det ju inga problem.

Iallafall, jag fick nog vid 10-tiden, efter att ha pluggat ett par timmar på morgonen. Jag tänkte att jag inte kunde sumpa bort dessa soltimmar. Jag och Michelle bokade lunchdate på Ströget med Jennifer och Jannica dök också upp. Vad händer? Jo, det börjar regna! Jag vänder helt enkelt på uttrycket - efter sol kommer regnrusk! Typiskt får man väl lov att säga. När vi ätit upp maten hade regnet upphört och vi drack kaffet på uteserveringen iallafall.


Efteråt gick vi ner till Skatbo´t - en supergullig liten butik som bland annat säljer gamla prylar. Sånt som man kan fastna för utan att veta hur man ska kunna passa in dem i hemmet helt enkelt. Inte loppisprylar, utan helt enkelt finare men äldre prylar. Jag blev totalkär i en burk (tänk er en plåtburk man har kakor i) med tillhörande bricka. Fick berättat för mig att den var inhandlad på Åhlens 1961 eller 1962. Döskönt i vitt, turkost och brunt med blommor.
Burken fick följa med direkt eftersom de inte tog kort och jag bara hade en 50-lapp. Eftersom jag inte kunde släppa brickan så gick jag med tillbaka när Jennifer skulle hämta den burk hon lagt undan.
Då kände jag mig alldeles superglad! De ska få stå framme - burken med skorpor och brickan med mina teér!

Efteråt mötte vi upp Rebecca och tog en promenad till Cornelis dagis, hämtade honom och fortsatte hem till dom för att fika och spela lite kort.

Ja, tänk. Inte varje dag ni får en så grundlig uppdatering!


Kommentarer
Postat av: Syster.

Gud vad mysigt det låter med vädret och mat ute. Trist att det började regna dock. Här är det molnigt och kommer nog vara hela dagen. Nu vill jag ha soool och mycket uteserveringar. :)

2009-05-14 @ 10:52:01
URL: http://johannamarieolsson.blogg.se/
Postat av: jennifer

bra emmzy..jag vill ha så grundlig uppdatering varje dag! :)

2009-05-14 @ 15:42:55
URL: http://jenniferdahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0