....att Emmzy bloggar. Och då blir det lååååånga inlägg.

Jag är inte allt för aktiv här för tillfället, men jag har varken ork eller lust att vara det. Nu däremot är jag här!
Det är mycket skola för tillfället, det går fantastiskt bra, men jag måste erkänna att jag är en smula trött på det just
nu och behöver nog mest semester egentligen. Men som sagt, det går än så länge så bra som det bara kan gå, till och med lite bättre faktiskt, hur det nu går ihop. Detta gör mig otroligt glad och taggad, samtidigt är det förstås lite besvärligt eftersom det gör att jag känner ännu större press och har ännu svårare att slappna av. Där är jag just nu, nöjd och stolt, men i behov av ledighet!

Jag sitter med högar av böcker och papper bredvid mig, måste plugga, men pausen fick idag bli ett blogginlägg helt enkelt.

Träningen sitter där den ska vilket känns otroligt skönt. Min handled repade på sig, vilket innebar att jag satte igång med box-passet igen, ett grymt tufft men roligt pass. Detta ledde dock till att den andra handleden sa ifrån. Eftersom det konstaterats att det inte handlade om någon reumatisk värk, så kan jag bara konstatera att jag har klena handleder som jag på något sätt måste träna upp. Lite ipren och stödjande bandage hjälper dock till och det känns för tillfället helt okej, vilket innebär att jag kör boxen ikväll trots allt. Det enda som är big no no är armhävningar, eftersom handledens vinkling då är ajabaja. Surt sa räven, detta eftersom armarna behöver en rejäl upprustning.
Övrig träningen är för tillfället spinning och stepup-aerobics, helt i min smak!

Jaha, övrig information då. Nästan-grannarna Martin, Rebecca och Cornelis har varit borta i två veckor under tiden deras lägenhet renoverats. Från att ha setts i princip varje dag till att nästan inte ses alls har satt sina spår. Nu får ni fan se till att komma hem!

Förra helgen hade vår kvinnojour Gudrun Schyman på besök under öppet hus. Jag gjorde en intervju och skrev en artikel, vilken tidningen Kvinnotryck (Kvinnojourernas/Roks rikstidning) ville ha med i nästa nummer. När artikeln skickats till dem blev jag tillfrågad om jag ville fortsätta arbeta för dem eftersom de tyckte att "min artikel var mycket bra och de skulle bli otroligt glada om jag ville fortsätta samarbeta med dem". Detta kommer innebära frilansuppdrag och förmodligen få, eftersom tidningen kommer ut 4 ggr/år. Vi kom överens om att de efter nästa redaktionsmöte ska komma med ett konkret förslag på uppdrag samt arvode, så får jag själv ta ställning till om jag har tid och möjlighet just då. Detta var förstås supertrevligt. Beröm är guld värt!

Min älskade lilla, gravida lillasyster går i veckan in i vecka 30. Det händer saker och hon börjar på riktigt bli tjockis, med den roligaste,sötaste bebismage jag skådat. Jag tjatar om bilder varje vecka, så att jag på något sätt kan följa henne iallafall.


ps. Bilden är stulen från Jojjes polare

Nu måste jag fortsätta plugga, sedan väntar tvättstugan!


Kommentarer
Postat av: helenafena

Åh vilken fin bebismage. Undrar vad det är för en som gömmer sig där inne?! Jag kan ge dig lite goda moster-råd på lördagkväll =) hihi Vi kan ha en lektion om hur man blir världens bästa moster. hihihi.



jaaa för bövlen jag har plattång, hårfön och jag tror det ligger en locktång i garderoben om det så önskas.



Förresten, jag har ett förslag. När du kommer på fredag så gör vi som sist. Åker till eriksberg o lämnar väskan och sen åker in till stan? Jensens har världens godaste mat och dom har lunchpriser fram till kl 16 om vi vill äta där?!

2009-03-17 @ 14:32:21
Postat av: Syster.

Åå vad skönt att allt går så bra nu... och det är väl hisklans tur att det blir lite ledighet, nästan en hel vecka nu då ju!! Mysigt med jobb på den tidningen.. Riktigt kul att höra att de tycker du är duktig! Haha efter att vi diskuterade denna bild med denna magen, så kunde jag inte mer än skratta. Den är så ful/fin på samma gång. :p Du och Elin kommer bli världens bästa mostrar. Det vet jag! Vi syns på sön eller i början av nästa vecka! Puss!

2009-03-17 @ 16:08:41
URL: http://johannamarieolsson.blogg.se/
Postat av: Sejn

tjabba!

fasen va kul att du kommer till helgen :P

va ju ett tag sen vi sågs nu..

jag slutar tidigt på fredag så jag kanske hänger på en sen lunch :)

syns!

Puss o kram

2009-03-17 @ 17:56:31
Postat av: helena

glömde ju säga i förra kommentaren GRATTIS till jobberbjudnadet. Fan vad kul!



Ja om du vill ha min lägenhet så får du den såklart :)

2009-03-18 @ 08:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0