Det är måndag igen och jag haft en kanonmysig helg i Karlskrona, trots att den varit alldeles för kort. Jag hade gärna stannat ett par dagar till. Vädret har varit underbart och jag älskar promenaderna i min lilla by den här tiden på året. Jag har umgåtts mycket med familjen och på lördagen umgicks jag med tjejerna!

Den här veckan känns ärligt talat sådär. Jag är hemma från skolan med en hemtenta hängandes över mig, jag hade uppskattat helledighet så som det såg ut på schemat, och efter nästa delkurs kommer jag se till att göra tentan klar innan den tomma veckan tar vid.

Vid lunchtid gick jag bort till Martin, Rebecca och Cornelis. Kramkalas med en alldeles för gó Cornelis, som visserligen hade saknat mitt halsband mer än mig, men som ändå fick mitt humör att bli bättre! Ikväll har jag haft jour och tog mig bort till kvinnojouren klockan 6. Nu sitter jag här och hade faktiskt tänkt plugga en stund. Jag hoppas att jag har tålamod!

Imorgon har jag tvättstugan klockan 07.00, smart drag tyckte jag eftersom jag ändå ska upp. Därefter blir det frukost och morgonpromenad och har jag pluggat på riktigt duktigt nu ikväll så ska jag lägga min energi på andra viktiga saker som behöver göras, dessutom ska jag till vårdcentralen med min handled på eftermiddagen. Jag hoppas för mitt liv att de kan ge mig mer hjälp än den man vanligen får; "prova med ipren och se till att inte överanstränga handleden". Jo tack, ipren är nog bra skit, men jag har haft ont i tre veckor och nu kan jag inte ens använda högerhanden längre. Vilken tur att man är vänsterhänt!

När jag läser igenom mina inlägg så blir jag så förbenat uttråkad. Vem fasen bryr sig om hur mina dagar eller veckor ser ut? Samtidigt är det väl så att alla vi som inte tjänar pengar på våra bloggar, använder dem till sånt här, åtminstone till 70%. Äsch, stå ut eller låt bli, får bli mitt svar till mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0