Sista dagen på 2008, ett år som bjudit på både glädje och en och annan tår. Med glädje och tårar syftar jag främst på den första halvan av detta år, då jag avslutade någonting som de senaste två åren gjort hela mitt liv. Det var ett härligt halvår som jag inte någonstans vill ha ogjort, men som i slutändan förstås också ledde till tårar, då jag insåg att det var slutet på just den tiden i mitt liv.

Under samma halvår och med en dag emellan fick jag glädjen att bli en del av två nya, små och ljuvliga människors liv. Som idag, precis som deras föräldrar, har en stor och viktig del i mitt liv och min vardag.

Jag har gråtit många tårar av oro över jobbsituation, ekonomi och en framtid med eller utan det jag drömmer om att få ägna mitt liv åt - journalistiken, som på arbetsmarknaden just nu (och förmodligen många år framöver) inte ser särskilt ljus ut.
- Samtidigt har jag fått glädjen att ändå arbeta hela sommaren och bitvis under hela hösten på en redaktion som jag verkligen trivs på.

Jag chansade och började plugga socialantropologi på Linköpings universitet, ett riktigt lyckodrag visade det sig. Då studierna gått kanon (hittills, jag har ju trots allt en ofärdig uppsats kvar) och jag har haft så roligt, bestämde jag mig för att fortsätta även 2009.

Jag ska bli MOSTER! En stor och viktig sak som inneburit glädje och tårar om vartannat, i ärlighetens namn under hela året. Men som i dagsläget enbart är ett stort och kärleksfyllt glädjeämne!


Jag har inte nämnt en tiondel av allt viktigt och stort som detta året bjudit på. Men det är några av de saker som gjort att jag står där jag står idag, med ett stort hopp till 2009.



Slutet av året ska spenderas tillsammans med fantastiska vänner och barn, vin och god mat! Nu är det dags att ta ett varmt bad för att sedan göra sig i ordning inför eftermiddagen.

GOTT NYTT ÅR!



Kommentarer
Postat av: Lottie

Hahaha... jag har faktiskt planerat att du o Micha ska få jobba med mig!



Det blir inte så svårt... för det är jag som bestämmer och håller i arbetsintervjuerna... hehehe... jag bestämmer alltså vilka jag vill jobba med... ER!

2009-01-01 @ 11:04:36
URL: http://lottiepotti.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du är en sötis. 2009 kommer bli ett kanon år!!!

2009-01-01 @ 18:29:35
URL: http://everytimewetouch.blogg.se/
Postat av: Flisan

Gott nytt år! Jag tror det här komemr bli ett bra år ;)

2009-01-01 @ 22:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0