Jag har en lunch- och bloggpaus för tillfället, men dagen känns bra! Pluggandet har börjat bra idag, skallen har valt att vara med mig, vilket är ett måste för att fixa tentor i socialantropologi. Det är djupa grejer man ska ta sig igenom, begrunda och förstå, samt sätta i ett sammanhang som man med egna ord kan förklara. Det gäller att huvudet är samarbetsvilligt. Idag känns det så! Jag har snyggt och prydligt radat upp jämförelser mellan olika antropologers syn på strukturer i mitt block. Nu har jag tänkt få ner det i sammanhängande text i datorn.

Jag har fått i mig ett par koppar kaffe för mycket, och mer lär det bli ikväll när jag ska till Martin och Rebecca och latja, så om inte magen ska säga stopp får jag nöja mig med en kopp gott fläderte nu. Trots att jag är sugen på kaffe efter lunchen.

Jag kanske skulle bjuda på en liten låt såhär på onsdagen. Detta är en av favoriterna just nu!




Kommentarer
Postat av: Lene

Fläderte lät riktigt gott, det måste jag prova! Nej, jag hostade faktiskt så mkt att jag fick en spricka i revbenet i höstas så kunde typ inte röra mej... Hade ingen aning om att man kunde få sprickor i det pga hosta men det kunde man tydligen:( Ha en underbar dag!

2009-02-18 @ 14:18:18
URL: http://lenesplace.blogg.se/
Postat av: Lene

Mamma jobbade på Enkla innan ett tag:)

2009-02-18 @ 14:41:24
URL: http://lenesplace.blogg.se/
Postat av: Lina

men OJ vad roligt att höra! Alltid kul om man kan inspirera NÅN i alla fall :) Tack!!



Hoppas allt är kanon med dig? kramar

2009-02-18 @ 19:30:37
URL: http://ninninusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0