Hej kära du!

Idag är det lika grått och trist som vanligt. Jag längtar efter sol och vinterkyla, kan man inte få medelhavsvärme så är den isande kylan i solskenet bäst!

Jag hade möte med min nya handledare igår och jag är supernöjd. Hon var jättetrevlig och hjälpsam och hade lagt ner mycket tid på att gå igenom min uppsats. Dessutom hade hon bra synpunkter på möjliga ändringar och hon tyckte att min uppsats var jättebra. Hon var förvånad över att jag hade kommit så långt (jag också) och sa att jag gjort 80 % av arbetet, borde jag ju kunnat räkna ut själv, men det är svårt. Jag trodde att jag skulle behöva ta bort massor av det jag skrivit och lägga till nytt (ja, jag ska börja tro på mig själv). Nej det gick över förväntan alltså. Det mesta handlar om formuleringar, lite disposition och att jag ska skriva det sista jag inte hunnit med: sammanfattning, disposition, abstract, titel, bibliografi och slutligen innehållsförteckning. Jippi, jag kan till och med vara lite ledig över jul trots att en del arbete återstår.

Nu ska jag ta tag i morgonbestyren, lite senare än vanligt. Sen ska jag ta mig till jouren en sväng, höra lite läge och läsa litegrann.


Kommentarer
Postat av: Syster.

Du är så duktig! Grattis gumman! Imorgon syns vi äntligen.:)

2009-12-10 @ 14:51:45
URL: http://johannamarieolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0