Gott nytt år alla härliga bloggisar!

Jag är återigen hemma i lilleputtland efter knappt två veckor i staun med familj och vänner. Det har varit underbara jul- och nyårshelger och jag har hunnit både slappa och umgås med nära och kära. Visst, man hinner aldrig med allt och alla man önskat, men veckorna har varit fyllda av både slapp och fest. Julen blev mysig och "familjig", med vad man kan kalla nästan två julaftnar då Johanna, Björn och Noah var hos "andra-sidan-släkten" på julafton och med vår sida på juldagen.

Nyåret firades in hos Sanne med familj där det åts mycket god mat i form av rådjurssadel (låter roligt). Det var himmelskt gott och efter middag och drinkande begav vi oss hem till Bella och Stoffe där festen fortsatte tillsammans med goda vänner och nya bekantskaper. Mycket trevligt avslut på året.

Ja, vad ska vi säga mer.. Vilket skitår det har varit, nu hoppas vi att 2010 blir bättre. Jag har en stor klump i magen inför vad som komma skall, eftersom jag ska avsluta mina studier i vår. Det beror delvis på att jag känner att jag inte kan bygga på mina lån hur länge som helst, och att jag inte hann söka stipendium för att skriva D-uppsats i utlandet (men det kommer jag förhoppningsvis göra senare). Nu väntar alltså ett år med arbetssökande och ovisshet, men så kan jag i och för sig titulera mig både journalist och antropolog i vår.

Håll tummarna för mig och för att det blir ett bra år med någon ljuspunkt vad gäller 2009-års vidriga finanskris och jag gör detsamma för er och för Sverige, för oss!

Kommentarer
Postat av: Lene

Jag ska hålla alla tummar och tår för dig!

2010-01-04 @ 11:46:52
URL: http://lenesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0