Dagarna går och bloggen faller i glömska. Fredag IGEN. Usch vad jag ogillar att vara så tidsfixerad, men det är otäckt hur snabbt tiden går. Jag vet bara inte riktigt hur och om det är möjligt att känna sig tillfreds med det faktum att tiden går snabbare än man hinner förstå och därmed också använda sig av det på ett bra sätt. Tips på det mottages tacksamt!

Förkylningen har inte försvunnit, snarare tvärtom. Jag har ingen feber, är fullt kapabel att göra det som måste göras, men tänker att jag nog borde försöka slappa bort det. Jag har hosta som inte är av denna värld och kan förstås inte göra annat än tänka smått på den jävla svininfluensan. Det är väl inte särskilt troligt egentligen eftersom jag har slemhosta (ursäktar!) och svininfluensan betyder torrhosta har jag hört, jag har inte hög feber och andra influensasymtom. Men så kan man inte låta bli att läsa artiklar som säger; 50-årig man dog av svininfluensa, i en veckas tid hade han haft hosta.

Jaha, var det så lite som krävdes plötsligt?

Jag blir inte klok på svininfluensan och rapporterna kring den, inte heller blir jag klok på om man bör vaccineras eller inte eller om man bör inse och agera efter det faktum att man kanske drabbas INNAN man ens får möjlighet att vaccinera sig.

Ja, och så en liten släng hypokondri på det. Ni vet. Idag har jag iallafall smörjt in något jävulusiskt starkt naturmedel på bröstkorg och hals var tredje timme innehållande bland annat eukalyptusolja och typ 37 andra oljor, och jag märker hur det lättar hostan och öppnar luftvägarna åtminstone lite mer. Halleluja!

Nu:
Promenad
Middag
Idol (Mariette sitter säkert idag.. annars...)


Kommentarer
Postat av: Lene

Läste att det bara var män som dött i svininfluensan, så det kan du ju trösta dej lite med. För övrigt så är du inte ensam med att inte bli klok på det där med vaccinering eller ej, men jag lutar starkt åt att inte vaccinera mej.

Krya på dej!

2009-11-16 @ 15:46:12
URL: http://lenesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0