Längesen nu. Jag har spenderat min tid med lite annat kan man säga. Bland annat har jag varit i Karlskrona och haft det mysigt med familj och vänner, vilket var toppen.

Jag har påbörjat arbetet med uppsatsen för fullt och är på kvinnojouren nästan varje dag. Jag är med på det mesta de gör, så som samtal med kvinnor, samverkansmöten och föredrag, vilket är otroligt kul, spännande och mycket givande. Dessa delar kan jag på olika sätt använda i min uppsats, men ger mig också möjlighet att få mer kunskap om arbetet som sådant, vilket jag är mycket glad över att få lära mig.

I onsdags åkte jag, Michelle, Jenny och Linda till Ullared och hade en heldag där. Tanken var julklappar, vilket det också blev. Men mest glad är jag över att vi helt plötsligt står framför sofföverdrag (jag har hatat våra soffor med sina benvita, opassande överdrag). De vi hittade kostade en tredjedel av butikspriset och passar väldigt mycket bättre på sofforna. Nu känns det som om vi har nya soffor och att det finns något under tänker man inte ens på längre. Halleluja.

 

Dessutom har jag åkt på jordens förkylning. Det kan säkert vara 1000 gånger värre än såhär, det betvivlar jag inte. Men man är inte kaxig när förkylningen sitter i bihålor och öron. Halsen har jag också ont i och näsan är täppt ena stunden - andra rinner den. Men va fanken, sånt får man väl tåla.

Det är tidig söndagsmorgon. Ingen vila här inte, nu ska jag sätta mig och transkribera en intervju jag gjorde förra veckan. Den är 1 timme lång så jag misstänker att jag får sitta här ett antal timmar nu.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men åh det blev ju jätte fint med sofftyget!!! :)

2009-11-08 @ 18:45:18
Postat av: Lene

Vad fint ni har det!

2009-11-09 @ 10:56:05
URL: http://lenesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0