Vädret är alldeles underbart och uppsatsen är inlämnad - då är livet härligt!
Helgen har varit superskön trots att jag hade inlämningsdatum för uppsatsen idag. Jag insåg helt enkelt att för att över huvud taget kunna göra bra ifrån mig med uppsatsen, måste jag få njuta av vädret. Det har jag gjort och alltså pluggat lite morgon och kväll under helgen.

I lördags avnjöts årets första jordgubbar till frukost. Detta på en filt i solskenet. Resten av dagen innebar just detta - sol! Det blev en kvällspromenad och ett kort besök på Treöresfestivalen med Michelle, Martin och Rebecca, när det blev midnatt var det fortfarande varmt i luften - Härligt!

I söndags började vi dagen med frukost vid slottet, för att sedan tillsammans med Jenny, Christian och Nova har grill- och kubb-eftermiddag i Jennys föräldrars trädgård. Som jag tidigare skrivit saknar jag en trädgård något grymt. Så att spendera en varm och skön eftermiddag i deras alldeles underbara trädgård var superhärligt! Kvällen spenderades hemma hos Martin och Rebecca. Jag var tvungen att fixa lite med min uppsats och eftersom min dator bråkade ställde de upp och lånade ut sitt word till mig!

Känns mycket löjligt att skriva såhär kronologiskt, men det blir enklast så och jag har inte nån vidare fantasi. Idag skickade jag in min uppsats, en timme innan deadline!! wohooooooo! Det började inte ens bråka med mig när jag skulle skicka in, antingen är jag eller datorerna bättre nu än för cirka 8 år sedan. Jag minns att det ALLTID hände något oförutsett när man satt med sina arbeten mitt i natten. Kanske var det just det som var problemet - att man aldrig pluggade i god tid, utan verkligen satt panikartat natten innan arbete/prov skulle göras eller lämnas in. Man lär sig visst en del med tiden. Peppar, peppar...

Förmiddagen ägnades åt lite spel på en filt i solskenet, för att invänta Jennifer som lämnade sina dagisbarn för oss vid 2-tiden. Vi gick bort till Jennys föräldrar, mötte Jenny och Nova, drack en kopp kaffe och for sedan hem till Jennifer på grillning.

Ja, ni hör hur bra jag haft det dessa soliga dagar. Nu sitter jag hemma hos Martin och Rebecca, passar Cornelis (som sover.. förhoppningsvis) medan de är och storhandlar. När de kommer hem blir det nog lite spel.

Imorgon blir det regn och jag ska städa och tvätta. Jag som inte brukar stöka ner har verkligen inte varit ett föredöme under min uppsatstid. Nej, det ska bli så grymt jäkla skönt att bli av med alla papper och böcker nu. Jag tänker inte ljuga - de har legat precis överallt och eftersom jag slutat plugga på kvällen och har tänkt börja igen morgonen efter så har det inte varit någon mening att plocka undan dem varje dag. Kaos. Jag ska börja skärpa mig imorgon helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0