Det är en bra dag idag! Jag gick upp kvart i nio, åt en bra frukost och satte igång med uppsatsen. Jag tänkte klarare idag än på många dagar och känner mig jäkligt tillfreds med vad jag hittills gjort. Jag känner att jag åtminstone fått lite struktur på det hela och lättare kommer kunna fortsätta.

Solen skiner och blåsten verkar ha upphört. Yes! Det innebär en skön promenad mellan uppsatsplugg och städning.
Jag har precis smaskat i mig en liten lunch, bestående av god kornsmörgås med philadelphia, mixade salladsblad och soltorkad tomat, en kopp fläder-te och ett äpple, så nu är jag redo att ta tag i det sista pluggandet för dagen. Efter det blir det som sagt en skön promenad med musik i hörlurarna och sen blir det städning, för ikväll kommer Michellin hem igen och då måste det ju förstås se någorlunda trevligt ut efter min framfart och noll-disciplin här under veckan. Jag har verkligen inte orkat med någonting annat än jobb (när det var jobbtid alltså), uppsatsen och umgänge. Så trots min petighet har jag faktiskt inte orkat bry mig under veckan. Visserligen skulle väl folk garva om jag sa att det är stökigt här, men nu ska jag städa oavsett om det är stökigt eller inte. Och jag längtar tills ikväll när det doftar flott rengöringsmedel här hemma. Det är livet det!

Nej, för farao. Nu får jag fortsätta!


Såhär trevligt är vädret idag. Ja, på parkeringen ser det ju inte så värst
trevligt ut förstås. Men när man tittar på himlen känns det genast bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0