Ännu en dag har gått. Den där effektiva förmiddagen som så ofta brukar göra att jag känner mig trygg inför allt jag vill och bör hinna med, har idag lyst med sin frånvaro. Jag får väl lov att skylla på min oförmåga att stiga upp imorse, men det var någonting mer. Jag satte mig ju faktiskt med uppsatsen "redan" vid halv elva iallafall, men ändå kändes inte någon effektivitet av.

Jag har försökt traggla idag, jag satt mellan 10.30 och 16.00 med promenad och snabblunch som undantag, men det ville sig inte riktigt. Det kallas svacka har jag fått för mig - studiesvacka. Jag är ganska van vid dem. Oftast håller svackorna bara i sig en dag i taget, kommer ibland med korta mellanrum, ibland tar det lång tid mellan dem. De kanske inte ens kan kallas svackor heller för den delen.
Iallafall, jag har läst en del, skrivit ut och dissekerat uppsatsen, flätat samman igen och försökt hitta nya vägar att gå. Man kan säkerligen inte räkna med att få flera sidor ren uppsats skriven varje dag. Det behöver förmodligen inte heller innebära att man varit ineffektiv eller att man haft en svacka. Jag ger mig!

Nu har det iallafall legat nere ett tag. Jag tänkte börjat städa, men drar ut på det ännu en dag. Orkar inte. De många växterna som jag så duktigt skött om under väldigt lång tid har börjat sloka. Jag förstår inte varför och framförallt inte varför så många av dem ger upp samtidigt. Kanske tål de inte värmen från elementen. Det får iallafall bli prio 2,3 eller 4 när pengarna kommer (om lång tid), köpa nya växter till alla fönster alltså.

Imorgon åker jag till Linköping, hoppas att bibliotekarien inte skickat tillbaka böckerna jag beställt från andra bibliotek runt om i Sverige och som anlände i Linköping för två veckor sen. Därefter åker jag tillbaka hem och på bussen ögnar jag igenom böckerna innan jag kommer hem och börjar plugga. På kvällen ska jag tvätta.

Men nu ska jag inte tänka på dagen som varit, inte på den som komma skall. Nu ska jag göra världens godaste kycklingsallad som jag varit sugen på i flera veckor.

Lyssna på den lilla, lilla tjejen. Konstigt - men fint.


Kommentarer
Postat av: Helenafena

Ush, talar inte om skolan. Jag börjar få lite panik. Vi ska ha mattetest när vi kommer tillbaka och jag har inte plugga ännu. Okej, jag har väl hunnit men jag har prioriterat tiden till SIMS istället. Är inne i en simsperiod nu, Calle har lagt in nästan alla expansioner och prylpaket. Fattar hur roligt IKEA och H&M paketen är. Fina möbler som finns på riktigt från IKEA och snygga moderna kläder från HM. det kan jag rekomendera :)

2009-01-04 @ 18:49:48
Postat av: Syster Johanna.

Hej sis. Hoppas allt är bra och pluggandet är på topp? Tänkte bara säga som du kanske redan sett på min bdb, att vi beställde hem vår fiiina barnvagn sen. :) ska hämta ut den i april! ^^ Sen har vi hittat en fin bil, som vi antagligen vill ha... eller ja, björn vill iaf. ^^ Mazda 6 combi heter den om du vill kolla. ^^ Jag går ín i v20 nu förresten på ons.. Halvägs :) Tiden går fort vill säga. :) Den lilla tjejen är så söt med.. Connie talbot.. Kollat på henne mycket på youtube! Kolla på alla andra filerna med henne. :) När kn du tänkas komma hem igen då? Hälsa micha. Puss&kram.

2009-01-06 @ 00:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0