Fredag igen och mitt senaste inlägg känns det som om jag skrev igår. Veckorna går för snabbt! Veckan har i princip bara snurrat kring skola och träning. Igår la vi ner ryggympan eftersom den är alldeles för enkel och gick istället på spinning. Jag har tränat det ett par gånger förut, men det var längesen. Detta betyder att jag idag har lite ont mellan skinkorna, annars finns ingen träningsvärk att klaga på. Men fy fan så tufft det var. Det enda jag kan känna är negativt med spinning är att det blir lite långrandigt. Man kör samma sak låt för låt (förutom att man står vissa låtar, sitter andra, lutar sig fram och sträcker sig upp), jag är ju annars en aerobicstjej, där det händer något nytt hela tiden och där det också krävs lite hjärnverksamhet. Men vi kommer nog köra spinningen igen iallafall, för jag var svettig som fasen efteråt och helt geggig i benen, så det kändes väldigt nyttigt och jag var nöjd.

Nu ska jag plugga ett par timmar, sen blir det en promenad i snötäckta Motala, bort till återvinningen och vidare ut till Bråstorp. Dammsugaren sa adjö under förra veckans storstädning, vilket resulterade i att vi fick låna Martin och Rebeccas för att kunna slutföra städningen. Detta var 6 dagar sen och det är hög tid att dammsuga alltså. Men idag är första dagen det finns tid att åka och köpa en ny (allt tar ju lite längre tid utan bil). Så nu ska den gamla ut och en ny in.



Det blir slappt ikväll med god mat, som de flesta fredagar. Skönt att bara ta det lugnt. Imorgon blir det däremot utgång, om allt vill sig väl. Det var ett tag sen nu och ska bli jättetrevligt!

Kommentarer
Postat av: Lene

Jag var på spinning nån gång i somras och jag håller med dej. Det är nog bra träning men lite trist...

Hoppas att det löste sig med dammsugaren

2009-02-07 @ 21:33:12
URL: http://lenesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0