Sådär ja. Tisdagen gick den också. Ja, den är ju inte slut förstås, men nu tänker jag släppa allt och sitta framför tv:n hela kvällen (om jag inte blir rastlös förstås). Det där skithumöret som till viss del var närvarande igår, stegrades upp idag som ni förstår på föregående inlägg. Det är jobbigt med sådana dagar,  men nu känner jag mig lite piggare och alla hundratusentals små mini-gnagande problem känns relativt långt bort för tillfället. Skönt!

Jag var nere i tvättstugan vid halv åtta imorse, sedan gick jag upp och åt frukost och slog en glutt på Vakna med the voice. Efter det tog jag en promenad. Och jo, jag vet att man ska promenera innan frukost, men jag är en av dem, vars kropp skriker att frukosten är absolut nödvändig för att jag ska fungera. Efter en halvtimme i vaket tillstånd på morgonen är jag idiothungrig. Då ser jag det som så, att hellre frukost och en pigg och glad Emmzy på promenad, än ingen promenad alls. :)

Jag satte mig sen och pysslade med diverse viktiga saker så som mail, samtal och planering inför kvinnojourens årsmöte där jag sitter i valberedningen. Vi är gräsligt sena med planering, men nu har jag skickat ut till de övriga att vi måste sätta igång. Jag hoppas att de svarar så att vi ordnar upp detta snart!
Jag försökte sedan plugga, men det gick inget vidare. Jag hade för mycket annat i skallen, så jag la ner det.

Jag har nu även varit på vårdcentralen och fått hjälp med min handled. Eller ja, jag hoppas att det kommer hjälpa. Jag fick lite medicin utskriven, ett bandageliknande fodral ? som är skönt, och så tog de äckliga prover i armen, som jag hoppas visar positivt resultat (för mig alltså).

Jaha ni, sedan tog jag en promenad in till stan, hämtade ut tabletter och en bok på bibblan. Nu har jag hunnit laga mat som jag även kan värma upp ett par dagar framöver, diskat och dammsugit. Vilken fart jag haft!

Slut på tråkigt tjatter, Unga mödrar!

Kommentarer
Postat av: Lene

Ojoj vad du var duktig igår!! Hoppas att det löser sig med handleden nu då ju! Kram

2009-02-18 @ 09:53:50
URL: http://lenesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0