Idag har jag gjort sista dagen på mitt sommarvik. Blandade känslor som alltid. Jag ser fram emot en veckas intensiv semester, men hade gärna gått tillbaka till jobbet måndagen efter. Sånt är livet.

Jag har iallafall haft en bra vecka på jobbet. Det har varit lagom stressigt och blandade prylar att göra.
I onsdags var vi ett gäng tjejer från jobbet, närmare bestämt 10 stycken, som hade en grymt trevlig middag med vin och riktig sommarbuffé. Stöp i säng en bra bit efter midnatt - lite väl sent visade det sig på morgonen när det var dags att gå upp och jobba igen, tack och lov hade vi pendlare sängplats hos tjejen vi var hos.

Imorgon är det dags att åka till den här härliga staun:



Jag har ägnat kvällen (som startade när jag kom hem klockan 18.45) åt följande:
  • Packning
  • Söka csn
  • Städa
  • Rensa kylskåpet
  • Vika tvätt
  • Fastna i någon grymt dålig buskis på tv4, trots att det är så fruktansvärt dåligt och inte har ett innehåll man ens kan fastna i. Jag läste ungefär samma sak på någon annan blogg nyligen (sänder de buskis en gång i veckan?) kan däremot inte komma på hos vem. Jag kom på detta när jag själv satt och tänkte exakt så. Ja, buskis är ett märkligt fenomen. Fenomen?
  • Äta kvällsmat (för att jag inte orkade laga middag)
  • Läsa bloggar
Ja, jag kan inte annat än att säga att man faktiskt kan hinna med ganska mycket på några få timmar. Ibland.

I och för sig så hade jag väl kanske hellre tagit ett restaurang- och biobesök med tjejerna ikväll, eller precis som Michelle - varit på kräftskiva i Sollentuna, kräftor, nubbe och säkerligen en och annan snapsvisa.

Jag får mitt roliga imorgon. Mina föräldrar och våra grannar har anordnat trädgårdsfest i vår trädgård. Det kommer tydligen 60 personer, jag förstår inte riktigt hur det ska gå till. Men dom har tydligen rest tält i sådär ett dygn, så dom har säkert läget under kontroll.

I övrigt ska jag kramas och mysa med Noah, jag ska träffa mina härliga vänner och min fina familj. Sen hoppas jag ju förstås få umgås med solen en hel del också.




Kommentarer
Postat av: Syster.

Evangeliet om Jesus och barnen



-Låt oss höra om evangeliet om jesus och barnen.



Folk kom till jesus med barn

för att han skulle röra vid dem.

Men lärljungarna visade bort dem.

När Jesus såg det blev han förargad och sade:

"Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte:

Guds rike tillhör sådana som de.

Sannerligen, den som inte tar emot

Guds rike som ett barn kommer aldrig dit in."

Och han tog dem i famnen, lade händerna på dem och välsignade dem.

2009-08-19 @ 20:05:22
URL: http://johannamarieolsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha ja visst är den. Nej den är ljusblå med mörkblåa prickar.. Lite konstigt ljus, så man ser inte så tydligt. ;)

2009-08-20 @ 21:28:43
URL: http://johannamarieolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0