Det börjar mörkna i min lilla stad. Jag tog en promenad för att lämna jourtelefonen på kvinnojouren, det var dassigt att göra det i gympaskor när man inte riktigt såg vägen som var fylld med tjocka isfläckar. Dessutom tog det av samma anledning alldeles för lång tid, eller snarare för korta, osäkra steg. Det var fjantigt.

Det börjar bli dags att efter månaders letande och tjat, lägga min tid på att jaga vinterskor!

Den där tiden finns det inte gott om i veckan, så det får trots allt vänta. Igen. Jag har fullt upp med diverse pillerill innan jag tar en julvecka i Karlskrona. Med start lördag. (Hur ska jag hinna?)
Det viktigaste inser jag, är att schemalägga tiden jag ska sitta med uppsatsen, så får helt enkelt allt det andra hinnas med vid sidan av. Dygnet har ju trots allt 24 timmar. (!?!)

Nu är det dags att plugga åtminstone en timme till. Det har gått lite, lite framåt idag. Jag har skrivit 1 sida ren uppsats, vilket känns som en början på en räddning. Detta trots att jag vet med säkerhet att jag kommer tvinga mig själv att formulera om HELA den sidan, eftersom den ju ska vara kulturrelativistisk. Men jag vet ju att jag iallafall har koll på vad 1 av sidorna ska innehålla. Det låter förbaskat futtigt, och visst är det precis så, men med tanke på hur svårt och jobbigt det är att verkligen börja så känns det bra!

Efter pluggandet är det dags att äta middag, som faktiskt blir rester från igår för att göra det enkelt för mig själv. Sedan ska jag städa badrummet innan det är dags för Unga mödrar och fåtöljen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0