Jag tilldelas småpikar lite då och då angående bristen av inlägg här inne, inte så konstigt kanske. Däremot är jag väl helt enkelt (ungefär som vanligt) inte inne i någon bloggperiod. Däremot vägrar jag skriva ett inlägg ; "Jag tar bloggpaus", för skriver man det tar det 2 minuter innan det börjar klia i fingrarna. Det måste finnas någon psykologisk förklaring!

Ni (få) som läser min blogg har säkert redan tagit del av nyheten. Men nu tänker även jag smaka på ordet; MOSTER!
Yes, det är precis vad jag ska bli. Min syster Johanna och hennes Björn ska bli föräldrar och jag känner mig redan stolt och lyckligt lottad. Johanna är nu i v. 16, så det dröjer ett tag till, men det ska bli så härligt! Världens grattis till dom.



För övrigt har det gått toppen för mig i skolan. Jag har lyckats få högsta betyg i kurser jag känt att jag aldrig skulle klara av, eller åtminstone förstå någonting av. Nu är det dags för uppsatsen innan jag tilldelas min 30 hp.
Jag är nervös och känner ganska ofta att den där avslutade uppsatsen är väldigt, väldigt långt bort.

Samtidigt är jag taggad till tusen. En märklig och svår kombination. Jag har suttit halva dagen idag, sedan tog jag en promenad med Cornelis (han gick visserligen inte) och jag fick släppa uppsats-tänket för en stund.
Nu har jag tagit upp det igen, och vet inte i vilken ände jag ska börja.
Men som man säger, skam den som ger sig!

I vår kommer jag med största sannolikhet att fortsätta mina socialantropolog-studier, och det känns för tillfället väldigt bra!

Jag återkommer säkert innan jul. MEN, ha en riktigt skön planerings- och pysselmånad!




Kommentarer
Postat av: helena ♥

Du är så duktig i skolan. När är du klar med skolan nu? var det inte i mars?



Det är så roligt att du ska bli moster. Tänk, nästa jul har du en till att köpa julklappar till :)

2008-12-06 @ 17:42:06
URL: http://........................
Postat av: Michelle

UNO! =)=) Hehehe! Moster-Emmzy! Gulligt det kommer bli, du kommer bli världens bästa! Förövrigt är du så duktig i skolan att du gör mig alldeles stolt, hihi! Imorgon ses vi igen hjärtis, hoppas allt är bra hemma!

2008-12-07 @ 14:50:58
Postat av: helena ♥

missa inte aa ikväll :).

okej, har du några planer för efter skolan?

2008-12-07 @ 18:00:44
URL: http://........................
Postat av: helena ♥

haha nej det skrev du inte alls :)



Förresten, när är du hemma under jul? vi får ta och styra upp något trevligt

2008-12-07 @ 19:05:14
URL: http://........................
Postat av: Linda

grrrryyyyyymt e de ju,..... bebis... mums....

2008-12-07 @ 20:59:37
URL: http://lindaheltenkeltigen.blogspot.com
Postat av: Lina K

Vad roligt Emmzy! :)

2008-12-08 @ 17:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0